Tajhizatpezeshki201
Tajhizatpezeshki201


سرنگ ها را در شكل هاي مختلف مي توانيد خريداري كنيد. با توجه به نياز مصرف ‌كنندگان، امروزه شركت هاي توليدي سرنگ و تجهيزات بهداشتي، اين محصولات را با تنوع بالايي روانه بازار مي ‌كنند. در كنار اين كه اندازه سر سوزن، طول نيدل و حجم سرنگ هنگام خريد به دقت مورد بررسي قرار مي گيرند، قطر انواع سرنگ از ديگر مواردي محسوب مي ‌شود كه معمولا به آن پرداخته مي شود. سوزن ها در انواع مختلفي و با وجه تمايز در قطر و حجم به بازار عرضه مي شوند. انواع سرنگ هر كدام از سوزن هاي توليد شده براي كاربردهاي خاصي طراحي مي ‌شوند. بنابراين كادر درمان با استفاده از اطلاعات مختلف و نحوه مصرف دارو تشخيص مي دهند كدام سرنگ با چه حجم و قطري بايد مورد استفاده قرار گيرد. در اين بين فراموش نكنيد تمام سوزن و سرنگ هايي كه توليد مي ‌شوند بايد تاييديه وزارت بهداشت را كسب كنند و با رعايت استانداردهاي لازم به بازار عرضه شوند.

قطر انواع سرنگ

استفاده از انواع سرنگ

در كنار اينكه براي انتخاب و خريد سرنگ، طول مناسب سرسوزن ها و قطر سرنگ به دقت مورد بررسي قرار مي‌ گيرند، حجم عضله بيمار، بافتي كه قرار است دارو به آن تزريق شود، ضخامت پوست و غلظت داروي تزريقي نيز مي ‌توانند در انتخاب سرنگ، اثرگذار باشند. با توجه به اهميت و حساسيتي كه خريد تجهيزات پزشكي و دارويي دارند، همواره تاكيد مي شود اين محصولات را از يك فروشگاه معتبر خريداري كنيد. هنگامي كه قصد اندازه گيري قد يك سرنگ يا سر سوزن را داشته باشند، از يك واحد شمارش استفاده مي كنند. اين واحد شمارش كه گيج نام دارد بسته به شرايط خاص در سرنگ هاي مختلف با تفاوت‌ هايي همراه است. با توجه به نحوه اندازه گيري قطر سرنگ و سر سوزن، نياز است انتخاب دقيقي داشته باشيد. هر اندازه گيج يا واحد اندازه گيري قطر سر سوزن بالاتر رود، يعني سوزن داراي قطر نازكتري است. به عنوان مثال سوزني كه از شماره 23 در توليد آن استفاده شده است نسبت به سوزني با شماره 20، نازك تر است. هر كدام از سرنگ هاي توليد شده با حجم و اندازه اي خاص، داراي ويژگي ها و مزايايي هستند. به عنوان مثال هرچه گيج كوچك تر باشد، مقاومت بالاتري از خود نشان مي دهد. به همين علت با توجه به كيفيت بالاي اين نوع از تجهيزات بهداشتي و درماني، احتمال خم شدن آن ها به مقدار قابل توجهي كاهش مي يابد. شرايطي كه موجب مي شود امكان شكستن آن نيز به شكل چشمگيري كم شود.

استفاده از انواع سرنگ

همانگونه كه بيان شد سرنگ ها در شكل هاي مختلف توليد شده و در بازار عرضه مي شوند. هنگامي كه قصد بررسي قطر سرنگ را داريد و به دنبال خريد اين محصولات هستيد، مي توانيد موارد متعددي را در نظر بگيريد. به عنوان مثال بررسي رابطه عكس قطر سر سوزن با عدد گيج به خوبي مي تواند براي انتخابي درست، شما را كمك كند. علاوه بر اين نوع سر سوزن مي تواند نوع تزريق دارو را مشخص كند. كادر درمان معمولاً براي انتخاب و استفاده از سرنگ هاي مناسب، حساسيت بالايي به خرج مي دهند. يكي از مواردي كه هنگام استفاده از سر سرنگ، انتخاب سرنگ با قطر مناسب است. هر اندازه گيج سر سوزن داراي سايزي بزرگتر باشد، مي تواند هنگام تزريق دارو به بدن بيمار، براي وي مشكلاتي ايجاد كند. اين موارد در مدل هاي مختلفي از سرنگ ها مشاهده مي ‌شوند. انتخاب ابزار دقيق براي انجام تزريقات به بهترين شكل مي تواند كيفيت كار كادر درمان را افزايش دهد. مجموعه بازرگاني مايسا تمام شرايط را بررسي مي كند و انواع سرنگ را با قطر مناسب در دسترس كاربران و كار درمان قرار مي دهد. فراموش نكنيد بسته به نوع بيماري و تشخيص پزشك، بايد در انتخاب سرنگ دقت بالايي به خرج دهيد.


اولين سوزن زير پوستي

اولين سوزن زير پوستي احتمالاً توسط فرانسيس ريند ( Francis Rynd) در دوبلين در سال 1844 با استفاده از فناوري بازسازي لبه هاي يك نوار باريك و تخت فولادي تا شده ساخته شد. در نهايت با حفظ قابليت نفوذ سوزن ، از طريق قالبهاي باريك تر كشيده شد. نقطه شيب دار بريده و آسياب مي شد و سپس هاب با انواع اتصالات و قفل هاي خود اضافه مي شود.

    يك سرنگ داراي سه عنصر است ، بشكه يا اصطلاحا محفظه (شيشه اي ، پلاستيكي يا فلزي) ، گسگت و پيستون كه ممكن است از مواد پلاستيكي ، مواد معدني ، فلزي يا مواد مصنوعي باشد .  در نمونه هاي اوليه نواري از كتان موم زده يا پنبه نسوز قرقره پيچ شده استفاده مي كردند كه مانع نشتي مي شد .

چارلز پراواز (Charles Pravaz) ، در فرانسه ، در سال 1853 براي انعقاد خون در گوسفندان را تجويز كرد . اما به نظر مي رسد كه الكساندر وود در ادينبورگ در همان سال يك سرنگ كاربردي را با يك سوزن زيرپوستي تركيب كرد. تا مورفين را به انسان تزريق كند و احتمالاً بايد به خاطر اختراع اين تكنيك به او اعتبار داد. طراحي اوليه بدون تغيير قطعات قابل تعويض باقي ماند. و استفاده از پلاستيك منجر به استفاده تقريباً همه جانبه از سرنگ و سوزن هاي يكبار مصرف از اواسط دهه 1950 شد.


در زندگي روزمره از وسايل و ابزارهايي استفاده مي كنيم كه از فرط استفاده، وجودشان ‏برايمان كاملا عادي شده است و شايد گاه تصور كنيم اين ابزارها به خودي خود به وجود ‏آمده اند. دانستن تاريخچه ابداع و اختراع اين وسايل و روند پيشرفت در آنها مي تواند براي ‏هر كسي جالب باشد، چندان تقاوتي نمي كند كه اين وسيله «چرخ» باشد و يا يك ‏‏«پردازنده» پيشرفته كامپيوتر.‏

قبل از اينكه درباره تاريخچه اختراع سرنگ مطلبي گفته شود، بايد تعريفي كوتاه از اين وسيله ‏داشته باشيم. اين روزها هرگاه نام سرنگ را مي شنويم، در وهله اول به ياد سرنگ ‏پزشكي مي افتيم كه تشكيل شده از يك پمپ پيستوني كه مي تواند با فشار دست در ‏يك استوانه به جلو عقب برود و در انتهاي آن استوانه كوچكي قرار دارد كه در ‏محل آن مي تواند به يك سوزن ظريف ميان تهي متصل شود و براي تزريق و يا كشيدن مايعات ‏و گازها مورد استفاده قرار گيرد.اما اگر شكل هاي ابتدايي سرنگ ها را مد نظر قرار دهيم، ‏تارخچه سرنگ به ميزان زيادي متفاوت مي شود:‏

‏129 تا 200 سال قبل از ميلاد مسيح: جالينوس، طبيب يوناني، شكلي ابتدايي از ‏سرنگ را ايجاد كرده بود كه به ياري آن در هنگام تشريح مردگان مي توانست خون را به ‏رگ هاي مغزي تزريق كند.‏
قرن نهم ميلادي: پزشكي عراقي- مصري به نام علي الموصلي از يك شيشه ‏استوانه اي ميان تهي براي ساكشن و برداشتن كاتاراكت استفاده كرد.‏
سال 1760: اشكال ابتدايي تزريق درون وريدي و انفوزيون مايعات شروع شد.‏
سال 1844: يك پزشك ايرلندي به نام دكتر فرانسيس رايند، سوزن ميان تهي را اختراع ‏كرد.‏
سال 1853: در اين سال دكتر الكساندر وود (متولد سال 1817)، نوعي از سرنگ را كه ‏مي توانست براي تزريقات زيرجلدي به كار رود اختراع كرد. دكتر وود از سال 1850 دبيري ‏كالج سلطنتي ادينبورگ را برعهده داشت. وي با قرار دادن يك سوزن ميان تهي در انتهاي ‏يك پيستون فلزي توانست شكلي تقريبا امروزي از سرنگ را اختراع كند. وي در آن سال ‏در مجله پزشكي مقاله كوتاهي با اين عنوان چاپ كرد: "روشي تازه براي درمان نورالژي با ‏استفاده مستقيم از مخدرها در نقاط دردناك". سرنگ انسوليندر اين مقاله وي به اين مطلب اشاره كرده ‏بود كه شيوه وي مي تواند براي تزريق ساير داروها هم مورد استفاده قرار بگيرد و منحصر ‏به تزريق مخدرها نيست. ‏درست در همين زمان و به طور جداگانه يك پزشك فرانسوس به نام دكتر چارلز پراواز، ‏اختراع كاملا مشابهي انجام داد و توانست يك سرنگ فلزي ايجاد كند. وي از اختراعش ‏براي درمان آنوريسم استفاده كرد. دكتر پراواز يك ارتوپد بود و گرچه به خاطر اختراع ‏سرنگ مشهور شد ولي كارهاي بسيار جالبي در درمان اسكوليوز و دررفتگي مادرزادي ‏مفصل هيپ هم انجام داد.‏

سرنگ فلزي

سرنگ هاي واكسناسيون: مخترع سرنگ هاي ويژه واكسناسيون شخصي به نام بنجامين ‏روبين بوده است.‏
سال 1949: در اين سال سرنگ هاي يك بار مصرف به وسيله آرتور اسميت اختراع شد.‏
سال 1954: سرنگ هاي يك بار مصرف به توليد انبوه رسيدند و در اين سال به وسيله ‏دكتر جوناس سالك براي تزريق واكسن پوليوي جديد سالك به يك ميليون كودك ‏آمريكايي مورد استفاده قرار گرفتند. اين سرنگ ها براي اولين بار شيشه اي بودند.‏
سال 1955: شركت ‏Roehr‏، سرنگ پلاستيكي يك بار مصرف توليد كرد.‏
سال 1956: يك فارماكولوژيست نيوزيلندي به نام كولين مورداك، امتياز سرنگ هاي ‏پلاستيكي يك بار مصرف را به ثبت رساند.‏

سوزن هاي ميكرو: سوزن ميكرو يك ابزار بدون درد جهت تزريق محسوب مي شود. يك ‏سوزن ميكرو از 400 سوزن سيليكوني ميكروسكوپي تشكيل شده است. شكل ابتدايي ‏اين وسيله به وسيله ‏Mark Prausnitz‏ استاد مهندسي شيمي انستيتوي فن آوري ‏جورجيا و يك مهندس الكترونيك به نام مارك الن اختراع شد.‏


تكنولوژي و فناوري در سرنگ



بسياري از مواقع در خريد بسياري از كالاها بدون حتي آگاهي از ويژگي ها و حتي ذكر نام برند از فروشنده اقدام به خريد مي كنيم. آيا تا به حال به داروخانه مراجعه كرده ايد و به عنوان مثال سرنگ يا چسب زخمي با نام برندن اسم برند آن خريداري كنيد ؟
سرنگ و تكنلوژيهاي آن
سرنگ و تكنلوژيهاي آن


قطعا هنگامي كه مي خواهيد يك محصول آرايشي يا بهداشتي را خريداري كنيد نام برند آن را ذكر مي كنيد. اما هيچگاه در مورد حساس ترين كالاها كه با سلامت شما در ارتباط هستند در مورد ويژگي ها و مزايا و معايب آ ن تحقيق نمي كنيد.

يكي از حساس ترين كالاهاي پزشكي و به شدت پرمصرف سرنگ است. اما چرا اين قدر اين كالاي پزشكي داراي اهميت است ؟

سرنگ از زماني كه در قرن نوزدهم به بازار آمد يكي از ضروري ترين ابزارها در پزشكي است. امروزه سرنگ يك ابزار ضروري براي بيمارستان ها و مراكز درماني در سراسر جهان است. اين كالا باعث تزريق موثر و سريع داروها ، واكسن ها و آنتي بيوتيك ها شده است. و حتي هنگامي كه به نظر مي رسد يك قطعه بسيار ساده است ، اختراع آن مسير پزشكي را تغيير داده و به نجات ميليون ها نفر كمك كرده است. (arcomed)
سرنگ چيست؟

سرنگ يك پمپ است كه شامل يك پيستون كشويي است كه محكم در يك محفظه قرار مي گيرد. پيستون را مي توان داخل لوله استوانه اي به صورتي دقيق كشيده و فشار داد و اجازه داد سرنگ يك مايع يا گاز را از طريق دهانه اي كه در انتهاي باز لوله قرار دارد وارد كرده يا خارج كند.

سرنگ چگونه كار مي كند؟

از سيستم فشار براي كاركردن با سرنگ استفاده مي شود. معمولاً به يك سوزن ، نازل يا لوله زير پوستي مجهز است تا جريان را به داخل و خارج محفظه هدايت كند. سرنگ هاي پلاستيكي و يكبار مصرف اغلب براي تجويز داروها استفاده مي شوند. (منبع : medicaldesignandoutsourcing )
تاريخچه


تاريخچه سرنگ


سرنگ ها مدت ها قبل از سوزن هاي زير پوستي اختراع شدند. ريشه هاي آنها در ادبيات يوناني و رومي يافت مي شود كه در آن توصيفي از ني هاي توخالي براي مراسم مسح كردن بدن با روغن وجود دارد ، و به عنوان ابزارهاي موسيقي با استفاده از يك پيستون براي تغيير گام استفاده مي شده است. سرنگهاي ساده پيستوني براي تزريق پماد و كرم براي مصارف پزشكي توسط جالينوس (129-200 ميلادي) و عماربن علي الموصلي مصري استفاده شده است. كه از لوله هاي شيشه اي براي ساكشن براي استخراج آب مرواريد در حدود 900 ميلادي استفاده كرده است. در سال 1650 ، كار تجربي پاسكال در زمينه هيدروليك او را برانگيخت تا اولين سرنگ مدرن را كه اجازه تزريق داروها را مي دهد ، اختراع كند. كريستوفر رن (كه بيشتر به عنوان معمار شناخته مي شود تا آموزش پزشكي) ، از تكنيك " cut-dow" براي تزريق داخل وريدي شيره خشخاش به سگ از طريق فشار دادن يك ساقه توخالي خاردار استفاده كرد. تا سال 1660 ، دكتر ماژور و اشولتز از اين روش بر روي انسانها استفاده كردند و نتايج مشابهي را به دليل ناديده گرفتن دوز مناسب و نياز به ضدعفوني كردن وسايل و تزريق ، با نتايج كشنده مشابهي استفاده كردند. پيامدهاي فاجعه بار اين آزمايشها استفاده از تزريق را براي 200 سال به تأخير انداخت. (منبع : medicine )

بعد از آن اين تكامل ادامه يافت . تا به تكنولوژيهاي جديد در اين زمينه منجر گشت .

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۸:۳۳ ] [ Tajhizatpezeshki201 ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی