Tajhizatpezeshki201
Tajhizatpezeshki201

نحوه انجام تزريق عضلاني

هر فردي كه تزريق عضلاني انجام مي دهد بايد تكنيك هاي صحيح تزريق را آموزش ببيند. اندازه سوزن و محل تزريق به عوامل زيادي بستگي دارد. اين موارد شامل سن و جثه فرد دريافت كننده دارو و حجم و نوع دارو مي شود. پزشك يا داروساز دستورالعمل هاي خاصي را در مورد اينكه كدام سوزن و سرنگ براي تجويز دارو مناسب است به شما ارائه مي دهد. خريد سرنگ آوا سوزن بايد به اندازه اي بلند باشد كه بدون نفوذ به اعصاب و رگ هاي خوني زير آن به عضله برسد. به طور كلي، سوزن ها براي بزرگسالان بايد ۱ اينچ تا ۱.۵ اينچ باشند و براي كودكان كوچكتر خواهند بود. ضخامت آنها ۲۲ تا ۲۵ گيج است كه روي بسته بندي ۲۲ گيج ذكر شده است.


براي يك تزريق عضلاني ايمن مراحل زير را دنبال كنيد:


دستان خود را بشوييد

براي جلوگيري از عفونت احتمالي دست هاي خود را با آب گرم و صابون بشوييد. حتماً بين انگشتان، پشت دست ها و زير ناخن ها را كاملاً تميز كنيد. مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها (CDC) توصيه مي‌كند ۲۰ ثانيه شستشو را ادامه دهيد، اين يعني زماني كه براي دو بار خواندن آهنگ «تولدت مبارك» طول مي‌كشد.
تمام لوازم مورد نياز را جمع آوري كنيد

لوازم زير را جمع آوري كنيد:

    سوزن و سرنگ با دارو
    پدهاي الكلي
    گاز پانسمان
    ظرف مقاوم در برابر سوراخ كردن براي دور انداختن سوزن ها و سرنگ هاي استفاده شده.
    بانداژ

محل تزريق را پيدا كنيد

براي جداسازي عضله و هدف قرار دادن محل تزريق، پوست محل تزريق را بين دو انگشت قرار دهيد. فردي كه تزريق را دريافت مي كند بايد در موقعيتي قرار بگيرد كه راحت باشد، دسترسي آسان به محل تزريق را فراهم كند و ماهيچه ها را آرام نگه دارد.


محل تزريق را تميز كنيد

محل انتخاب شده براي تزريق را با سواب الكلي تميز كنيد و اجازه دهيد پوست در هوا خشك شود.

دريافت مشاوره آنلاين از پزشك متخصص


سرنگ را با دارو آماده كنيد

 درپوش را برداريد. اگر ويال يا قلم داراي چند دوز است، اين كه ويال اولين بار چه زماني باز شده است را يادداشت كنيد. درپوش لاستيكي بايد با يك سواب الكلي تميز شود.

هوا را به داخل سرنگ بكشيد. پيستون را به سمت عقب بكشيد تا سرنگ تا ميزان دوزي كه تزريق مي كنيد پر از هوا شود. انواع تجهيزات پزشكي اين كار به اين دليل انجام مي شود كه ويال داراي خلاء است و براي تنظيم فشار بايد به مقدار مساوي هوا اضافه كنيد. اين كار كشيدن دارو به داخل سرنگ را نيز آسان مي كند. اگر اين مرحله را فراموش كرديد، همچنان مي توانيد دارو را از ويال خارج كنيد.

هوا را داخل ويال وارد كنيد. درپوش را از سوزن برداريد و سوزن را از درپوش لاستيكي در بالاي ويال فشار دهيد. تمام هوا را به داخل ويال وارد كنيد. مراقب باشيد براي تميز نگه داشتن سوزن به آن دست نزنيد.

دارو را كنار بگذاريد. ويال و سرنگ را وارونه بچرخانيد تا سوزن به سمت بالا باشد و پيستون را به عقب بكشيد تا مقدار صحيح دارو خارج شود.

حباب هاي هوا را خارج كنيد. روي سرنگ ضربه بزنيد تا حباب‌ها بالا بيايند و به آرامي پيستون را فشار دهيد تا حباب‌هاي هوا بيرون بروند.
خود تزريقي با سرنگ

سرنگ را مانند دارت نگه داريد و با زاويه ۹۰ درجه وارد ماهيچه كنيد. شما بايد سوزن را سريع اما كنترل شده وارد كنيد. پيستون را به داخل فشار ندهيد.
دارو را تزريق كنيد

پيستون را به آرامي فشار دهيد تا دارو به عضله تزريق شود.
سوزن سرنگ را بيرون بياوريد

سرنگ را به سرعت بيرون بياوريد و آن را در ظرف ضد سوراخ شدن بيندازيد. درپوش را دوباره روي سوزن قرار ندهيد. اين ظرف يك ظرف قرمز رنگ است كه براي جمع آوري زباله هاي پزشكي مانند سوزن و سرنگ استفاده مي شود و مي توانيد آن را از هر داروخانه اي خريداري كنيد. شما نبايد هيچ يك از اين مواد را در زباله هاي معمولي قرار دهيد، زيرا سوزن مي تواند براي هر كسي كه زباله ها را كنترل مي كند، خطرناك باشد.
به محل تزريق فشار وارد كنيد

از يك تكه گاز براي اعمال فشار كم به محل تزريق استفاده كنيد. حتي مي توانيد ناحيه مورد نظر را ماساژ دهيد تا به جذب دارو در عضله كمك كنيد. ديدن خونريزي خفيف طبيعي است. در صورت لزوم از بانداژ استفاده كنيد.
نكاتي براي تزريق راحت تر

براي به حداقل رساندن ناراحتي احتمالي قبل از تزريق:

    قبل از اينكه محل تزريق را با پد الكلي تميز كنيد، يخ يا كرم بي‌حس‌كننده موضعي بدون نسخه را روي محل تزريق بماليد.
     قبل از تزريق اجازه دهيد الكل كاملا خشك شود. در غير اين صورت ممكن است باعث سوزش شود.
    قبل از كشيدن دارو به داخل سرنگ، ويال دارو را با مالش بين دستان خود گرم كنيد.
    از شخصي كه به او اعتماد داريد بخواهيد اين تزريق را براي شما انجام دهد. برخي افراد در تزريق توسط خودشان مشكل دارند.

عوارض تزريق عضلاني چيست؟

احساس ناراحتي بعد از تزريق عضلاني معمول است. اما برخي علائم ممكن است نشانه يك عارضه جدي تر باشد. اگر علائم زير را تجربه كرديد فوراً با پزشك يا متخصص مراقبت هاي بهداشتي تماس بگيريد:

    درد شديد در محل تزريق
    سوزن سوزن شدن يا بي حسي
    قرمزي، تورم يا گرما در محل تزريق
    ترشح در محل تزريق
    خونريزي طولاني مدت
    علائم يك واكنش آلرژيك، مانند مشكل در تنفس يا تورم صورت

ممكن است در مورد انجام يا دريافت تزريق، به خصوص تزريق عضلاني، به دليل سوزن بلند آن، اضطراب داشته باشيد. تا زماني كه با اين روش احساس راحتي كنيد، چندين بار مراحل را بخوانيد و وقت خود را صرف يادگيري درباره تزريق كنيد. مي توانيد از پزشك يا داروساز بخواهيد كه اين روش را از قبل با شما تمرين كند. آنها مايل هستند كه به شما كمك كنند تا نحوه انجام يك تزريق ايمن و مناسب را ياد بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۸:۵۴ ] [ Tajhizatpezeshki201 ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی